[Linux-bruxelles] Problème de démarage en dual boot - debian squeeze

Philip Richardson pprichardson at gmail.com
Jeu 4 Aou 10:36:13 CEST 2011

On Wed, Aug 03, 2011 at 04:10:00PM +0200, beka bake wrote:

> Salut la liste,
> [...]

Il est parfois bon de se tenir au courant de l'actualité.
Debian Squeeze utilise à présent Grub v2.
Les configurations de base se font dans /etc/default/grub

Pour le problème de dual boot, un indice sur le wiki Debian :

"When I upgraded from grub to grub2 I lost an entry to XP/WP7 , how can I recover the menu entry to boot there?
You have to install os-prober, make sure its enabled in grub2 configuration and sync grub2.
apt-get install os-prober
Then edit /etc/default/grub and make sure you have a line like
GRUB_DISABLE_OS_PROBER=false
Finally run update-grub2"

Philip