[Linux-bruxelles] partition SWAP contenue dans une partition étendue?

Alain BarBason alain at barbason.be
Lun 18 Aou 11:27:48 CEST 2008

nicodache wrote:
> je rajouterais que la partition étendue ne peut contenir que 10
> lecteurs logiques, et qu'un disque dur ne peut contenir qu'une seule
> partition étendue.

Et il faut des références avec ce genre d'afiramtion (qui est fausse, un
élève en a créé plus de 32, limite d'un article que j'avais lu à
l'époque (et qui est fausse aussi))

Je ne connais pas la limite.

"Une partition étendue peut donc contenir plusieurs lecteurs logiques,
qui sont en nombre quelconque et ne se distinguent pas pour un programme
utilisateur (ni pour le système) des autres partitions."
http://fr.wikipedia.org/wiki/Partition_de_disque_dur#Partition_.C3.A9tendue.2C_lecteurs_logiques

"This means the number of logical drives that can be formed within an
extended partition is limited only by the amount of available disk space."
"Note 4: Under most DOS and some Windows operating systems, the number
of logical drives in an extended partition was limited to 23, because
the FDISK program couldn't create any more drives than it could assign a
drive letter to; thus, assuming C: is a primary drive, the DOS drive
letters D: through Z: allow for only 23 more drives. Under Windows NT
and later, an unlimited number of logical partitions can be created
using the Computer Management's, Disk Management Extension; though in
practice, users rarely created more than 23, since the Windows NT shell
(user interface) was still limited to accessing only those drives with
an A: through Z: drive letter. Some newer operating systems may
implement an AA: through ZZ: drive lettering scheme; making it possible
to access over 670 logical drives."
http://en.wikipedia.org/wiki/Extended_boot_record
--
AlainBB