[Linux-bruxelles] Re: Gallery2

Eric Hanuise ehanuise at fantasybel.net
Lun 24 Juil 11:17:49 CEST 2006

j'ai installé un gallery 2 sur www.larp.be (section photos) et on a
effectivement du reconfigurer els locales serveur pour servir dans
d'autres langues que en.
Nous avons implémenté les locales utf-8 uniquement, c'est plus moderne
;-) (et ca marche.)

Didier Misson wrote:

> bon, j'ai déjà une explication pour la langue :
>
> http://codex.gallery2.org/index.php/Gallery2:FAQ#I_changed_the_language_but_nothing_happens.2C_what.27s_wrong.3F
>

> G2 depends on the system it runs on to switch to other languages than
> English. G2 needs php with gettext support and each language you want to
> switch to in G2 needs to be installed on your system. If you have
> command line access (ssh / telnet) to the (unix, linux) server, you can
> query for supported languages by `locale -a`. If only "C/POSIX" is
> returned, no other languages are supported and you need to reconfigure
> [...]

    Eric Hanuise - ehanuise at fantasybel dot net
                 "If it works, don't fix it"
  ()  ascii ribbon campaign - against html mail
  /\         - against microsoft attachments

Why HTML in E-Mail is a Bad Idea
http://www.birdhouse.org/etc/evilmail.html